25 Temmuz 2017 Salı

Ordaydım..... Tayland ve Kambotçya seyhatim....(uçuş)

Ordaydım...

Seyhat etmek isteyenlerin mutlaka yabancı dili olmasını şiddetle öneriyoruz. İNGİLİZCE şart.

Türkiye de yada Avrupa nın hangi ülkesinde yaşarsanız yaşayın mutlaka yabancı dil ingilizce bilmeniz gerekiyor. Gerçi Amerika kıtasına gitmek isteyenlerin İspanyol ca bilmeleri yeterli ama yinede ingilizce şart.

Fransızca, Almanca, İtalyanca da olabilir ama illede ingilizce...

Öncelikle gitmek istediğiniz yeri belirledikten sonra oraya yakın olan bir başka yerede mutlak uğramayı planlayın. Böylelikle seyhatinizi daha çok verimli kılarsınız.

Diyelimki Asya da tercihiniz Bangkok ise oraya yakın olan birçok yerler var ve Avrupa ya nazaran uçak biletleri daha ucuza Asia Airlines vs. ile ucabilirsiniz.

Mesela Bangkok ta birkaç gün içinde önemli görülmeye değer yerleri gördükten sonra  Malaysia /Kuala Lumpur  (patronas ikis kuleler) veyahut Kambotçya/Siem Reap (angor wat tapınakları) yada Vietnam/Ho Chi Min..(eski adı Saigon) .

TAYLAND VE KAMBOTÇYA....

Tabiki önce Kambotçya...

Angelina  Jolie nın Tom Raider filmininevirdiği yer
Tomb Prohm tapınağı (Kambotçya)

Bayon
gülen yüzler tapınağı (Kambotçya)

Topla Sap Lake
Gölü (Kambotçya)

Angor Wat
Dünyaca ünlü tapınak

Kambotçya ya gitmek için aylar önce planlar yaptık ve kendimi hazırladık.

Özellikle Kambotçya da görmek istediğimiz yer tabiki dünyaca ünlü Angor Wat tapınağıydı.
Sadece Angor Wat değil onun gibi iki büyük tapınak Bayon ve TombProhm tapınaklarını da görmek istiyorduk.

Ayrıca Kambotçya nın can damarı olan Tompla Lake gölü ve göl kenarındaki yaşayan halkı da ziyaret etmek istiyorduk. Oradaki evler yüksek kazıklar üzerine yapılmış, yağmurlar geldiğinde evler adeta su üstünde yüzüyor gibi oluyordu. Mozon yağmurları bittiğinde evler adeta yüksek apartman gibi görünüyorlar.

HAZIRLIK

Birçok uçak şirketlerini araştırdım. Ya tam direkt Almanya dan aktarmalı Siem Reap uçacaktık yada Bangkok ta birkaç gün kalıp oradan Siem Reap a uçabilirdik.

Çin üzerinden Kambotçya ya ulaşmak için Cin vize istiyordu. Transit vize bilene aylar önce alınması gerekiyordu. Cinliler birçok belgeler istiyor, kazanç belgesi, çalıştığın yerin belgesi vs...

Onunla uğraşmak zor ve çok zaman alıyor. Ayrıca yazışmalar falan bayağı zor oluyor.

Bangkok üzeri daha güzel olur diye düşündük. Hem arkadaşım da Bangkok un önemli yerlerini görmüş olurdu. Birkaç gün sonra Siem Reap a ucabilirdik.

Güzel bir tatil geçirmek ve en önemlisi görmek istediğim yerleri görmek benim için çok önemliydi.

Ve sonun da herşeyi hazırladık.

Stuttgart - Paris - Bangkok

Stuttgart hava alanında otomobilimizi on günlüğüne park evine bıraktık ve park görevlileri bizi havaalanına götürdüler.

Stuttgart tan Paris e kısa bir sürede uçarak ulaştık. Bir kaç saat bekledikten sonra Paristen 11 saat süren uçuş yolculuğuyla Bangkok a vardık.

Uçuşumuz çok güzel geçti. Ekranda filmler izledik 2 defa yemek servisi oldu. İçecek ve aparatif yiyeceklerde harikaydı. Uçakta dondurma bilene ikram ettiler.

Uçağın mutfağı sanki açık büfe gibiydi. Arzu eden gidip oradan içecek yada atıştırmalık birşeyler alabiliyordu. Kimi derin uykuya dalmış uyurken kimileri kendi aralarında sohbet ediyor, kimileride kitaplarını okuyorlardı.

Bangkok Suvarnabhumi hava alanına indikten sonra dünyanın her yerinden gelen insanlarla pasaport kontrollünden geçtik. Alman vatandaşı olduğumuz için vise gib bir sorunumuz yoktu. İnternasyonal havaalanı 24 saat açık olduğundan dünyanın her yerinden ucaklar geliyor ve gidiyorlardı. Onlarca yolcu Asya dan Avrupaya yada Amerika kıtasından Bangkok a ulaşıyor yada terk ediyordu.

Alanda para bosturma ''Excange'' bürolarının birinde 50 euro bozdurduk. Yaklaşık 1 euro 4 Baht yapıyor. Tayland parası Baht olarak geçiyor...

İnformasyon da gidecegimiz hotelin adresini göstererek bize hangi tren yada otobüs ile gideceğimizin tarifini şehir haritası ile beraber verdiler.

Havaalanında ki tren istasyonu bizi şehrin merkezine kadar götürüyor ve ordan gideceğimiz ''Khaosan'' a otobüs ile gideceğiz.

İlk Bangkok a geldiğim de yine aynı semt e gitmek için bayan taxi şöförü 12 Baht istemişti ve biz 800 Baht a anlaşmıştık. Açıkcası çok yüksek miktar istemişti.

Oysa şimdi tren ve otobüs ile aynı yere sadece3 100 Baht a gidiyoruz....

Tayland da mutlaka taxi şöförleriyle pazarlık yapmalısınız. Çoğu taxi şöförleri taximetereyi açmıyorlar kafadan bir rakam söylüyorlar.

Sadece taxi değil sabit fiyat olmayan her herde pazarlarda, seyyar satıçılarda vs. pazarlık mutlaka yapınız, Söyledikleri fiyat ın yarısını söyleyin, orta yolu bulursunuz...